Strona internetowa Publicznej Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 25 w Szczecinie
Publiczna Szkoła Podstawowa Specjalna nr 25 w Szczecinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Strona internetowa Publicznej Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 25 w Szczecinie.
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
1. Publikowane zdjęcia nie posiadają opisu alternatywnego.
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Anna Siarkiewicz.
E-mail: sps25@miasto.szczecin.pl
Telefon: 91 4615271
Każdy ma prawo:
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ nadzorujący: Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 25 w Szczecinie
od ul. Letniskowej, przeznaczona dla osób niepełnosprawnych ruchowo, poruszających się na wózkach, umożliwiająca łatwy dojazd do wejścia głównego szkoły, wyposażona w miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych. Trasa jest wolna od przeszkód, nawierzchnia dostosowana dla osób niepełnosprawnych,
od ul. Bukszpanowej, wykorzystywana na co dzień przez większość osób, przeznaczona dla osób sprawnych ruchowo,
drzwi zewnętrzne są dostosowane do wymagań PEFRON – u.
Do wejścia głównego szkoły prowadzą schody oraz pochylnia /podjazd/ dla osób niepełnosprawnych ruchowo posiadające balustrady i pochwyty boczne, zaokrąglone na końcach. Spocznik przy pochylni jest dostosowany dla osób niepełnosprawnych.
Budynek składa się z pięciu kondygnacji: piwnica (poziom -2), wejście do szkoły (poziom -1), parter (poziom 0), I piętro (poziom 1), II piętro (poziom 2).
W budynku znajduje się winda umożliwiająca osobom niepełnosprawnym swobodne poruszanie się i korzystanie ze wszystkich zasobów szkoły:
drzwi windy kontrastują z tłem,
przed wejściem do windy są zainstalowane pasy ostrzegawcze – „pola uwagi” , w kontrastowym, żółtym kolorze,
przyciski klawiszowe wystają poza powierzchnię konsolety, są oznakowane pismem Braille’a,
winda podaje komunikaty dźwiękowe informujące o otwieraniu i zamykaniu się drzwi oraz głosowe i wizualne informujące o poziomie, na którym się znajduje.
Na każdy poziom budynku można się dostać korzystając ze schodów:
stopnie schodów są proste, wykonane z materiałów antypoślizgowych i przeciwodblaskowych,
krawędzie wszystkich stopni są oznakowane pasem kontrastowym w kolorze żółtym na powierzchni pionowej i poziomej stopnia,
przed każdym pierwszym stopniem w górę oraz przed każdym stopniem w dół na całej szerokości schodów są zainstalowane pasy ostrzegawcze – „pola uwagi” , w kontrastowym, żółtym kolorze,
wzdłuż ciągu schodów są zainstalowane balustrady i pochwyty, kontrastujące z kolorem ścian, zaokrąglone na końcach.
Korytarze na poziomie -2, 0, 1 i 2 są przegrodzone szklanymi drzwiami. Szyby są oznaczone poziomymi, żółtymi pasami, kontrastującymi z tłem, umieszczonymi na dwóch wysokościach.
Wykładziny, którymi są wyłożone podłogi na korytarzach są antypoślizgowe i przeciwodblaskowe, a dodatkowo:
mają jednolitą barwę na środku szlaku komunikacyjnego, a po bokach kontrastową (ciemniejszą), wyznaczającą wejścia do sal lekcyjnych,
w celu unikania potencjalnych zagrożeń wszystkie drzwi wejściowe do sal lekcyjnych są wyposażone w „samozamykacze”. Ich wymiar jest dostosowany do wymagań PEFRON – u.
W budynku na poziomie -2, 0, 1 i 2 są toalety dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Toalety wyposażone są czujniki światła, prysznice, uchwyty oraz przyciski bezpieczeństwa. W toalecie na poziomie 0 znajduje się przymocowany do ściany przewijak.
Wszystkie pomieszczenia w szkole: korytarze, sale lekcyjne, gabinety, winda, toalety itp., są wyraźnie oznakowane – komunikacja alternatywna (ilustracje, duże, czytelne napisy, numeracja).
Przy wejściu głównym do budynku na stałe dyżuruje pracownik, który zapewnia pomoc i wsparcie każdej osobie wchodzącej do szkoły w załatwieniu spraw.
Do budynku ma prawo wejść osoba z psem asystującym.