Deklaracja dostępności

Strona internetowa Publicznej Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 25 w Szczecinie

Publiczna Szkoła Podstawowa Specjalna nr 25 w Szczecinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Strona internetowa Publicznej Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 25 w Szczecinie.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • 1. Publikowane zdjęcia nie posiadają opisu alternatywnego.
  • 2. Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych.
  • 3. Strona internetowa obsługuje standardowe skróty klawiaturowe przeglądarek internetowych.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Anna Siarkiewicz.
  • E-mail: sps25@miasto.szczecin.pl
  • Telefon: 91 4615271

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 25 w Szczecinie
  • Adres: ul. Letniskowa 1;70-763 Szczecin
  • E-mail: sps25@miasto.szczecin.pl
  • Telefon: 91 4615271

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  1. Do budynku szkoły prowadzą dwie drogi:
  • od ul. Letniskowej, przeznaczona dla osób niepełnosprawnych ruchowo, poruszających się na wózkach, umożliwiająca łatwy dojazd do wejścia głównego szkoły, wyposażona
    w miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych. Trasa jest wolna od przeszkód, nawierzchnia dostosowana dla osób niepełnosprawnych,
  • od ul. Bukszpanowej, wykorzystywana na co dzień przez większość osób, przeznaczona dla osób sprawnych ruchowo,
  • drzwi zewnętrzne są dostosowane do wymagań PEFRON – u.
  1. Do wejścia głównego szkoły prowadzą schody oraz pochylnia /podjazd/ dla osób niepełnosprawnych ruchowo posiadające balustrady i pochwyty boczne, zaokrąglone na końcach. Spocznik przy pochylni jest dostosowany dla osób niepełnosprawnych.
  2. Budynek składa się z pięciu kondygnacji: piwnica (poziom -2), wejście do szkoły (poziom -1), parter (poziom 0), I piętro (poziom 1), II piętro (poziom 2).
  3. W budynku znajduje się winda umożliwiająca osobom niepełnosprawnym swobodne poruszanie się i korzystanie ze wszystkich zasobów szkoły:
  • drzwi windy kontrastują z tłem,
  • przed wejściem do windy są zainstalowane pasy ostrzegawcze – „pola uwagi” ,
    w kontrastowym, żółtym kolorze,
  • przyciski klawiszowe wystają poza powierzchnię konsolety, są oznakowane pismem Braille’a,
  • winda podaje komunikaty dźwiękowe informujące o otwieraniu i zamykaniu się drzwi oraz głosowe i wizualne informujące o poziomie, na którym się znajduje.
  1. Na każdy poziom budynku można się dostać korzystając ze schodów:
  • stopnie schodów są proste, wykonane z materiałów antypoślizgowych
    i przeciwodblaskowych,
  • krawędzie wszystkich stopni są oznakowane pasem kontrastowym w kolorze żółtym
    na powierzchni pionowej i poziomej stopnia,
  • przed każdym pierwszym stopniem w górę oraz przed każdym stopniem w dół na całej szerokości schodów są zainstalowane pasy ostrzegawcze – „pola uwagi” ,
    w kontrastowym, żółtym kolorze,
  • wzdłuż ciągu schodów są zainstalowane balustrady i pochwyty, kontrastujące z kolorem ścian, zaokrąglone na końcach.
  1. Korytarze na poziomie -2, 0, 1 i 2 są przegrodzone szklanymi drzwiami. Szyby są oznaczone poziomymi, żółtymi pasami, kontrastującymi z tłem, umieszczonymi na dwóch wysokościach.
  2. Wykładziny, którymi są wyłożone podłogi na korytarzach są antypoślizgowe
    i przeciwodblaskowe, a dodatkowo:
  • mają jednolitą barwę na środku szlaku komunikacyjnego, a po bokach kontrastową (ciemniejszą), wyznaczającą wejścia do sal lekcyjnych,
  • w celu unikania potencjalnych zagrożeń wszystkie drzwi wejściowe do sal lekcyjnych są wyposażone w „samozamykacze”. Ich wymiar jest dostosowany do wymagań PEFRON – u.
  1. W budynku na poziomie -2, 0, 1 i 2 są toalety dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Toalety wyposażone są czujniki światła, prysznice, uchwyty oraz przyciski bezpieczeństwa. W toalecie na poziomie 0 znajduje się przymocowany do ściany przewijak.
  2. Wszystkie pomieszczenia w szkole: korytarze, sale lekcyjne, gabinety, winda, toalety itp., są wyraźnie oznakowane – komunikacja alternatywna (ilustracje, duże, czytelne napisy, numeracja).
  3. Przy wejściu głównym do budynku na stałe dyżuruje pracownik, który zapewnia pomoc
    i wsparcie każdej osobie wchodzącej do szkoły w załatwieniu spraw.
  4. Do budynku ma prawo wejść osoba z psem asystującym.
  5. Szkoła posiada tłumacza języka migowego.
 
Skip to content