POMOC ZDROWOTNA DLA NAUCZYCIELI
– pytania i odpowiedzi
Warunek dotyczący zatrudnienia uważa się za spełniony również, jeżeli nauczyciel jest zatrudniony w kilku szkołach, w każdej w wymiarze mniejszym niż połowa obowiązkowego wymiaru zajęć, łącznie jednak wymiar jego zajęć stanowi co najmniej
½ obowiązkowego wymiaru zajęć.
Nauczyciel czynny zawodowo składa wypełniony wniosek wraz z wymaganymi załącznikami do szkoły, w której jest zatrudniony.
Nauczyciele emeryci, renciści i otrzymujący świadczenie kompensacyjne składają wypełniony wniosek wraz z załącznikami do szkoły, w której byli zatrudnieni przed przejściem na to świadczenie lub szkoły, w której, jest dokonywany odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych.
W przypadku, gdy ostatnim miejscem zatrudnienia nauczyciela emeryta, rencisty i nauczyciela otrzymującego nauczycielskie świadczenie kompensacyjne była zlikwidowana szkoła, wniosek składa się do szkoły, w której jest naliczany odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych tego nauczyciela.
Osoby uprawnione składają wniosek wraz z wymaganymi dokumentami do dyrektora szkoły w terminie do 30 czerwca danego roku kalendarzowego. Dniem złożenia wniosku jest dzień wpływu wniosku do szkoły. Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
O przyznaniu i wysokości przyznania pomocy zdrowotnej lub odmowie jej przyznania, decyduje Prezydent Miasta Szczecin w terminie do 31 października danego roku kalendarzowego.
Decyzja jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie. Wydział Oświaty Urzędu Miasta Szczecin powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyznaniu pomocy zdrowotnej lub odmowie jej przyznania za pośrednictwem dyrektora szkoły, w której nauczyciel składał wniosek.
Wypłata świadczenia w ramach pomocy zdrowotnej nastąpi w terminie do 15 grudnia danego roku kalendarzowego.
Wypłata przyznanego świadczenia w ramach pomocy zdrowotnej dokonywana będzie przez szkołę, w której nauczyciel składał wniosek.
Składając wniosek o przyznanie pomocy zdrowotnej należy dołączyć:
Oryginały imiennych faktur lub rachunków potwierdzające koszty leczenia lub zakupu wskazane we wniosku powinny być poniesione w ciągu 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku w szkole. Należy mieć na uwadze, że refundacji nie podlegają wydatki już zrefundowane poprzez uzyskanie środków publicznych na ten cel.
Do składanego wniosku nie należy dołączać oświadczeń o sytuacji materialnej tj. m.in.: oświadczeń o dochodach, zaświadczeń o zarobkach, decyzji z ZUS itp.
NIE.
NIE.
Nauczyciele mogą skorzystać z refundacji kosztów usług z zakresu leczenia stomatologicznego z wyłączeniem usług estetycznych. W zakres usług estetycznych wchodzi m.in.: